نحوه نصب داربست
نوشته شده توسط : alireza

داربست اغلب بخشی ضروری از تعمیر و نگهداری ساختمان و خانه است. داربست ها را به درستی تنظیم کنید تا مطمئن شوید که شما و هرکس دیگری که از تجهیزات استفاده می کند ایمن بمانید. سهل انگاری در نصب داربست می تواند منجر به حادثه ای جدی شود. راه اندازی داربست جایگزینی برای استفاده از نردبان است. مزیت استفاده از داربست، فضای کار بزرگتر و تحرک آن بر روی نردبان است. این یک پلت فرم برای راه رفتن و برای تنظیم تمام ابزار شما فراهم می کند. این کار زمان کار را به شدت کاهش می دهد.

1

پایه ای مطمئن را انتخاب کنید که روی آن داربست خود را بسازید و تنظیم کنید. برای چسباندن داربست به منظور استحکام بیشتر پایه، طاقچه های گلی یا صفحات پایه تهیه کنید. یکی از نگرانی‌های اصلی در اینجا، داشتن سطح داربست و روی زمین امن است. اگر در زمینی ناهموار هستید، نیاز من به حفاری است تا سطح خاک در هر گوشه مرتفعی ایجاد شود. همچنین برای تراز کردن سازه از پیچ های تنظیم داربست استفاده کنید. اگر سطح در شیب شدید است، اکستنشن پاها را تهیه کنید

داربست سازه‌ای موقت است که معمولاً از تیرهای فلزی و تخته‌های چوبی ساخته می‌شود و برای حمایت از کارگران ساختمانی، بازرسان، نظافتچی‌ها و دیگرانی که نیاز به کار در ارتفاع دارند، استفاده می‌شود.

قدمت استفاده از داربست به عصر حجر برمی گردد - در واقع، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد داربست بیش از 17000 سال پیش توسط کسانی که نقاشی های معروف غار پارینه سنگی را در Lascaux ساخته بودند، استفاده می شد.

 

تصاویری از داربست بر روی آثار باستانی مانند جام ریخته گری برلین، فنجان نوشیدنی یونانی ساخته شده در قرن 5 قبل از میلاد یافت شده است.

 

مردمان گوناگونی مانند نوبی ها، مصری ها و چینی ها استفاده از داربست را برای ساختن ساختمان های بلند، با استفاده از داربست های ابتدایی ساخته شده از چوب و در بالای آن با طناب، مستند کرده اند.

در عصر مدرن، داربست ها بسیار فراتر از این نسخه های اولیه توسعه یافته اند، و اکنون در چندین طرح مختلف ساخته شده از چندین نوع مختلف مواد ساخته شده اند.

 

این مقاله به نحوه استفاده از داربست در حال حاضر، انواع و قطعات آن، نحوه ساخت آن، بررسی اجاره در مقابل خرید، و نگاهی به چگونگی کمک فناوری جدید هواپیماهای بدون سرنشین به کارگران در صنایع مختلف کمک می‌کند تا به میزان قابل توجهی نیاز خود را به آن کاهش دهند.

 

[داربست معمولاً توسط بازرسان برای آزمایش های غیر مخرب استفاده می شود که به نام NDT نیز شناخته می شود. در این راهنمای عمیق درباره NDT بیشتر بیاموزید.]

 

در اینجا فهرستی از مطالب وجود دارد که به شما کمک می کند تا در تمام اطلاعات موجود در این مقاله پیمایش کنید:

داربست چیست؟

داربست که به آن داربست یا استیج نیز می گویند، سازه ای موقتی است که به افراد اجازه می دهد تا روی یک سکوی ثابت برای کار در ارتفاع یا مکان های صعب العبور بایستند.

 

این سازه‌های موقت اغلب در ساخت، نگهداری یا تعمیر ساختمان‌ها، پل‌ها و سایر سازه‌های ساخته شده توسط انسان توسط گروه‌های کاری و مواد مورد استفاده قرار می‌گیرند. مزایای داربست

دلیلی وجود دارد که داربست برای هزاران سال استفاده شده است - کار می کند. تا به امروز، داربست یکی از مفیدترین و کارآمدترین راه ها برای کار در ارتفاع است.

 

در اینجا مزایای اصلی استفاده از داربست برای کار در ارتفاع آورده شده است:

 

دسترسی داشته باشید. داربست می تواند دسترسی بدون مانع و پایدار را به تقریباً هر قسمت از سازه بدهد

تعادل. داربست‌ها کارگران را روی یک پایه محکم قرار می‌دهند و به آنها این توانایی را می‌دهند که در موقعیت‌های مختلف در حین کار تعادل خود را حفظ کنند.

سهولت ساخت. داربست ها به راحتی جمع آوری و جدا می شوند و می توان آنها را به سرعت بالا و پایین آورد.

ماندگاری طولانی. اکثر داربست ها می توانند برای مدت بسیار طولانی دوام بیاورند، چه از چوب ساخته شده باشند و چه از فولاد.

ایمنی. ایمنی یکی از مهمترین مزایای داربست است، زیرا به کارگران یک پلت فرم پایدار برای کارشان می دهد. همانطور که گفته شد، راه‌حل ایده‌آل برای کار در ارتفاع کاهش یا حتی حذف نیاز به حضور یک فرد است - در آخرین بخش این راهنما، نحوه کمک پهپادها به بازرسان را برای کاهش نیاز به کار در ارتفاع پوشش خواهیم داد. .

به عنوان یک پل عمل می کند. تعدادی از فعالیت های ساختمانی مستلزم آن است که کارگران مسیرهای طولانی و پر پیچ و خم را طی کنند تا به مکان های خاصی در محل کار برسند، که اتلاف وقت بسیار زیادی است. پل زدن در داربست می تواند با کاهش مسافتی که کارگران باید طی کنند به حل این مشکل کمک کند.





:: برچسب‌ها: داربست , داربست در کرج , داربست در کردان , نصب داربست , اجاره داربست ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: